Vyberte stranu

TM 260.01 Valivé trenie v trecích kolesách

TM 260.01 Valivé trenie v trecích kolesách

Obrázok ukazuje TM 260.01 na ráme TM 260.

Obrázok ukazuje TM 260.01 na ráme TM 260.

  • spolu s pohonnou jednotkou
    • určiť trecie sily ako funkciu zaťaženia, mazania a prevádzkovej rýchlosti
    • ako sklz ovplyvňuje treciu silu
    • určiť koeficienty trenia

1 experimentálna jednotka
2 trecie kolesá
1 sada závaží
1 sada inštruktážneho materiálu

  • trecie sily medzi dvoma valivými trecími kolesami
  • ako sklz ovplyvňuje treciu silu
  • možné použitie rôznych mazív

požadovaný

TM 260 Pohonná jednotka pre tribologické vyšetrovanie

V ložiskovej a pohonnej technike dochádza k dynamickému treniu v klzných a valivých bodoch, čo vedie k stratám výkonu v technických systémoch. Dynamické trenie sa rozlišuje na klzné, valivé a otočné trenie. Pri dynamickom trení dochádza k relatívnemu posunu medzi týmito dvoma telesami. Valivé trenie nastáva, keď sa dve telesá valia po sebe bez toho, aby kĺzali. Pri valivom trení je valivý pohyb superponovaný s menším klzným trením, známym ako sklz. Valivé trenie je teda kombináciou valivého a dynamického trenia.

Tribologický systém v TM 260.01 umožňuje jasné zobrazenie valivého trenia a analýzu trecích síl. Experimentálna jednotka pozostáva z dvoch trecích kolies, ktoré v kontaktných bodoch spájajú materiály hliník a gumu.
Preklz medzi trecími kolesami je udržiavaný na konštantnej hodnote 4% pomocou prevodovky. Prítlačnú silu je možné pomocou páky nastaviť postupne až do maximálne 80 N. Experimentálna jednotka obsahuje nádrž, ktorá dodáva mazivo. Je možné študovať rôzne podmienky mazania, ako je suché trenie, mazanie vodou alebo olejom.

Na vykonávanie experimentov je potrebná pohonná jednotka TM 260 . Experimentálna jednotka sa rýchlo a jednoducho namontuje na rám pohonnej jednotky pomocou rýchloupínacích skľučovadiel. Hnacie koleso je poháňané upínacou spojkou medzi pohonnou jednotkou a prevodovkou. Displej a riadiaca jednotka pohonnej jednotky zobrazuje treciu silu a rýchlosť a umožňuje plynulé nastavenie rýchlosti.

Trecia sila a koeficient trenia sa dajú určiť experimentálne. Trecie sily sú merané snímačom sily.

Objednávacie číslo: 040.26001

Špecifikácia
  1. trecie sily v dvoch valivých trecích kolesách
  2. rýchla a jednoduchá montáž experimentálnej jednotky na rám pohonnej jednotky
  3. hnacie koleso je poháňané upínacou spojkou medzi pohonnou jednotkou a prevodovkou
  4. sklz medzi trecími kolesami udržiavaný na konštantnej hodnote 4 % pomocou prevodovky
  5. zaťaženie na trecie kolesá cez rameno páky a stupňovité závažia
  6. dvojica materiálov trecích kolies: hliník/guma
  7. použitie rôznych mazív
  8. trecia sila meraná snímačom sily
  9. zobrazenia sily a rýchlosti a nastavenia rýchlosti na pohonnej jednotke
Technické dáta

Načítať aplikačné zariadenie

  • max. zaťaženie: 80N
  • pomer ramena páky: 2:1

Trecie kolesá

  • Ø = 49 mm
  • Ø=45mm, vr. gumový prsteň

Prevodový pomer

  • i: 0,96, sklz cca. 23 %

Silový snímač pre treciu silu

  • 0…50N

Závažia

  • 1x 5N (záves)
  • 1x 5N
  • 1x 10N
  • 1x 20N

Rozmery a hmotnosť

DxŠxV: 480x250x150 mm
Hmotnosť: cca. 7 kg

Objednávacie číslo: 040.26001

Vedomosti
Základné znalosti
Korózia Pdf
Tribológia Pdf
Príslušenstvo
TM 260,01

Objednávacie číslo: 040.26001