ET 460 Návrat oleja v chladiacich systémoch
- preprava mazív rozpustných v chladive v chladiacich systémoch
- transparentný materiál na sledovanie transportných stavov v stúpačkách
- monitorovanie procesov v dvojitom stúpacom potrubí počas prevádzky s čiastočným a plným zaťažením
- oddelená alebo paralelná prevádzka dvoch kompresorov pre čiastočné a plné zaťaženie
- základy spätného toku oleja v chladiacich systémoch
- vplyv stúpajúceho priemeru potrubia na prepravu ropy
- vplyv čiastočného a plného zaťaženia na prepravu ropy
- princíp fungovania dvojitého stúpacieho potrubia
- oddelená alebo paralelná prevádzka kompresorov
1 tréner
1 sada inštruktážneho materiálu
Vrátenie oleja v chladiacich systémoch má kľúčový význam pre životnosť kompresora a tým pre bezpečnú stálu dodávku chladu.
Vo väčšine kompresorov sa spolu so stlačeným chladivom prenáša aj nejaký mazací olej. V kvapalnom chladive je olej rozpustený v chladive a prepravuje sa bez problémov. Vo vyparenom chladive zostáva olej tekutý v spodných častiach systému. To môže mať za následok nedostatok oleja v kompresore. Aby sa olej vrátil do kompresora, musí sa v potrubiach udržiavať minimálna rýchlosť. Ak je rýchlosť v stúpacom potrubí na sacej strane kompresora príliš nízka (čiastočné zaťaženie), olej sa nevracia späť do kompresora kvôli jeho vyššej hustote.
Rýchlosť stúpajúceho potrubia závisí od priemeru potrubia a hmotnostného prietoku chladiva. Malý priemer stúpacieho potrubia má za následok vysokú rýchlosť a zabezpečuje návrat oleja aj pri čiastočnom zaťažení. Pri plnom zaťažení sa však tlaková strata zvyšuje v dôsledku malého priemeru.
Na kompenzáciu tejto nevýhody sa používajú dvojité stúpacie potrubia. Počas čiastočného zaťaženia sa olej zhromažďuje v ohybe na dne dvojitej rúry. Olej v ohybe blokuje jedno z dvoch potrubí, takže chladivo prúdi vysokou rýchlosťou cez druhé potrubie a prepravuje olej do kompresora. Pri plnom zaťažení je olej v ohybe vytlačený smerom nahor, takže chladivo preteká oboma rúrkami.
V prednej časti ET 460 sú umiestnené tri priehľadné stúpacie rúrky s rôznymi priemermi a dvojitá stúpacia rúrka. Výber stúpacieho potrubia je cez ventily. To umožňuje sledovať prepravu ropy pri rôznych rýchlostiach. Ostatné komponenty chladiaceho okruhu sú v zadnej časti trenažéra. Samostatná alebo kombinovaná prevádzka dvoch paralelne zapojených kompresorov umožňuje prevádzku pri čiastočnom alebo plnom zaťažení.
Špecifikácia
- vyšetrenie návratu oleja do kompresora v chladiacich okruhoch s olejom rozpustným v chladive
- chladiaci okruh s 2 paralelne zapojenými kompresormi, kondenzátor s 2 ventilátormi, výparník s ventilátorom a termostatický expanzný ventil
- 3 jednoduché a 1 dvojité stúpacie potrubie zo skla v sacom potrubí chladiaceho okruhu
- stúpacie potrubia voliteľné cez ventily
- prietok v chladiacom okruhu nastaviteľný jednoduchou alebo kombinovanou prevádzkou dvoch kompresorov
- nastaviteľná rýchlosť ventilátora
- meranie teploty teplomermi
- chladivo R513A, GWP : 631
Technické dáta
2 kompresory s kondenzátorom
- chladiaci výkon: 1920W pri 5/55°C
- príkon: 1190W pri 5/55°C
- objemový prietok vzduchu ventilátorom: 1300 m 3 /h
Výparník
- prenosná plocha: 5,7m 2
- objemový prietok ventilátora: 720 m 3 /h
Stúpajúce potrubia
- Ø 14,4 mm; L = 1110 mm
- Ø 10 mm; L = 1110 mm
- Ø 6 mm; L = 1110 mm
- Ø 8/10mm (dvojité stúpacie potrubie); L cca. 1300 mm
Chladivo
- R513A
- GWP : 631
- objem náplne: 1,5 kg
- CO 2 -ekvivalent: 0,9t
Meracie rozsahy
- tlak: -1…9bar; -1…24 barov; 0…0,6 bar
- prietok: 2…27L/h
- teplota: 5x -50…100°C
230V, 50Hz, 1 fáza
230V, 60Hz, 1 fáza; 120V, 60Hz, 1 fáza
UL/CSA voliteľné
Rozmery a hmotnosť
DxŠxV: 1410x800x1900 mm
Hmotnosť: cca. 216 kg