KI 160 Kinematický model: Ackermannov mechanizmus riadenia
Pokiaľ ide o riadenie, celé koleso vozidla by malo byť presne na kruhovej dráhe. Aby sa to dosiahlo, musia sa predĺženia všetkých náprav pretínať v strede kruhu (Ackermannov princíp riadenia). To si vyžaduje, aby koleso vnútri oblúka poháňalo viac ako koleso mimo kruhu. To sa približne dosiahne pomocou lichobežníka riadenia, ktorý obsahuje nápravu, vodiacu tyč a dve ramená vodiacej tyče na kolesách.
Jednotka KI 160 môže byť použitá na štúdium lichobežníka riadenia. Experimentálna jednotka obsahuje dve tyče s ťahadlom, dve ramená tyčí a dva čapy riadenia, kde sú teoreticky pripevnené kolesá. Dĺžka osi zodpovedá vzdialenosti medzi čapmi riadenia.
Dĺžky dvoch vodiacich tyčí sú nezávisle nastaviteľné.
Na nastavenie nulovej polohy uhla riadenia je mechanizmus upevnený pomocou zámku na ťahadle. Uhol riadenia na vnútornom kolese je nastavený; uhol vonkajšieho kolesa sa mení podľa geometrie a je odčítaný. Rozdiel medzi týmito dvoma uhlami je uhol predstihu alebo relatívny uhol riadenia. Rozdiel medzi vypočítaným a nameraným uhlom riadenia je chyba riadenia. Dajú sa demonštrovať nevýhody nesprávne nastavenej vodiacej tyče.
Prvky sa montujú na základovú dosku, ktorú je možné namontovať aj na stenu.
Objednávacie číslo: 041.16000
Špecifikácia
- preskúmať lichobežník riadenia
- preskúmať geometriu riadenia podľa Ackermanna
- nastavenie dĺžky vodiacej tyče
- odčítajte uhol natočenia volantu na stupnici
- nastavenie nulovej polohy uhla riadenia zablokovaním mechanizmu
- nastavenie uhla natočenia vnútorného kolesa
- zmerajte uhol natočenia vonkajšieho kolesa
Technické dáta
Traťové tyče
- individuálne nastaviteľné
Vzdialenosť medzi čapmi riadenia
- 465 mm
Rozsah merania uhla natočenia volantu
- ±50°
- stupnica: 1°
Rozmery a hmotnosť
DxŠxV: 620x280x60 mm
Hmotnosť: cca. 6 kg